Konferencja „Badania w sektorze kultury. Przyszłość i zmiana”
Zapraszamy na drugą edycję konferencji poświęconej badaniom w sektorze kultury, która odbędzie się 19-20 listopada 2020 r.
Kontynuując rozważania podjęte w trakcie konferencji “Badania publiczności w instytucjach kultury”, która odbyła się w 11-12 kwietnia 2019 w Krakowie i dostrzegając istotność tej problematyki oraz potrzebę dalszej dyskusji, chcielibyśmy poszerzyć zakres wydarzenia o nowe tematy.
Mamy w związku z tym przyjemność zaprosić Państwa w dniach 19-20 listopada 2020 na kolejną edycję konferencji z cyklu “Badania w sektorze kultury”, organizowaną przez Zakład Zarządzania Kulturą Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego we współpracy z Instytutem Badań Organizacji Kultury – IBOK. Ze względu na sytuację związaną z pandemią COVID-19 tegoroczna edycja będzie wyjątkowa, bo odbędzie się w formie zdalnej. W obliczu trudności z jakimi w ostatnich miesiącach się zmagamy, chcemy zachęcić Państwa do rozmowy na temat przyszłości: jakie perspektywy rysują się przed nami – praktykami, teoretykami i odbiorcami kultury? z jakimi możliwościami i wyzwaniami będziemy się mierzyć? jakie czekają nas zmiany? jakimi narzędziami badać przyszłość tworzenia i organizowania? jak w nowatorski sposób budować relacje z odbiorcami?
Do udziału zapraszamy całe środowisko sektora kultury, zarówno badaczy, jak i praktyków. Chcielibyśmy, aby konferencja stała się okazją do wymiany doświadczeń i dyskusji na temat badań w sektorze kultury. Przede wszystkim interesują nas następujące obszary i zagadnienia:
- nowatorskie metody badań w sektorze kultury,
- nowe podejścia do badań interesariuszy sektora kultury i ich satysfakcji,
- badania oferty on-line sektora kultury,
- nowe możliwości finansowania badań w sektorze kultury,
- badania procesów wewnątrzorganizacyjnych i autodiagnoza w kulturze,
- ewaluacja przeprowadzonych badań w sektorze kultury,
- nowe perspektywy badawcze w kulturze,
- badania sektora kultury prowadzone w trakcie pandemii koronawirusa,
- jak przygotowywać się na przyszłość w obszarze kultury.
W trakcie konferencji zaplanowano: panele dyskusyjne, wystąpienia z referatem, sesję posterową, spotkanie integracyjne, program artystyczny.
Opłaty konferencyjne
Dla uczestników czynnych występujących z referatem opłata wynosi 300 zł i obejmuje:
- udział w konferencji,
- wystąpienie z referatem (czas: 20 minut) – możliwość wcześniejszego nagrania referatu lub wygłoszenia go na żywo,
- udział w spotkaniu integracyjnym,
- dostęp do materiałów pokonferencyjnych – 14 dni od wydarzenia,
- dostęp do przygotowanej specjalnie dla uczestników konferencji oferty kulturalnej,
- możliwość wydania artykułu w recenzowanej publikacji pokonferencyjnej. Redakcja zastrzega sobie, że teksty niespełniające wymagań merytorycznych i edytorskich nie zostaną zakwalifikowane do publikacji.
Dla uczestników czynnych występujących z posterem opłata wynosi 200 zł i obejmuje:
- udział w konferencji,
- prezentację posteru w sesji posterowej – postery przed konferencją zostaną udostępnione jej uczestnikom, w trakcie wydarzenia uczestnicy będą mogli zadawać pytania autorom posterów,
- udział w spotkaniu integracyjnym,
- dostęp do materiałów pokonferencyjnych – 14 dni od wydarzenia,
dostęp do przygotowanej specjalnie dla uczestników konferencji oferty kulturalnej.
Opłata dla każdego czynnego współautora referatu/posteru jest tej samej wysokości.
W przypadku kilku autorów prosimy o wypełnienie osobno formularza dla każdego z nich.
Dla uczestników biernych (słuchaczy) opłata wynosi 100 zł i obejmuje:
- udział w konferencji,
- udział w spotkaniu integracyjnym,
- dostęp do materiałów pokonferencyjnych – 14 dni od wydarzenia,
- dostęp do przygotowanej specjalnie dla uczestników konferencji oferty kulturalnej.
Rejestracja uczestników biernych będą prowadzone w późniejszym terminie.
Ważne terminy
- 30 sierpnia 2020 – ostateczny termin przesyłania abstraktów referatów i propozycji posterów
- 9 września 2020 – ogłoszenie listy zakwalifikowanych referatów i posterów
- 30 września 2020 – ostateczny termin przesłania wideo z nagraniem referatów
- 1 października 2020 – ostateczny termin ogłoszenia pełnego programu konferencji
- 8 października – 8 listopada 2020 – termin rejestracji na konferencję i dokonywania wpłat
- 19-21 listopada 2020 – termin konferencji
- 31 grudnia 2020 – ostateczny termin przesyłania artykułów do publikacji pokonferencyjnej
Dołącz do wydarzenia
Link do wydarzenia na Facebooku
Komitet naukowy konferencji
- dr hab. Łukasz Gaweł, prof. UJ (Uniwersytet Jagielloński, Muzeum Narodowe w Warszawie) – przewodniczący komitetu naukowego konferencji
- prof. dr hab. Barbara Fatyga (Uniwersytet Warszawski, Fundacja Obserwatorium Kultury Żywej – Sieć Badawcza)
- prof. dr hab. Dorota Ilczuk (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny)
- prof. dr hab. Marek Krajewski (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu)
- prof. dr hab. Małgorzata Leyko (Uniwersytet Łódzki)
- dr hab. Ewa Bogacz-Wojtanowska, prof. UJ (Uniwersytet Jagielloński)
- dr hab. Rafał Kasprzak, prof. SGH (Szkoła Główna Handlowa)
- dr hab. Przemysław Kisiel, prof. UEK (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
- dr hab. Piotr Tadeusz Kwiatkowski, prof. SWPS (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny)
- dr hab. Monika Murzyn-Kupisz, prof. UJ (Uniwersytet Jagielloński)
- dr hab. Karolina Prykowska-Michalak, prof. UŁ (Uniwersytet Łódzki)
- dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. UE (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- dr hab. Rafał Wiśniewski, prof. UKSW (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Narodowe Centrum Kultury)
- dr hab. Kamil Zawadzki, prof. UMK (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
- dr Anna Pluszyńska – sekretarz komitetu naukowego (Uniwersytet Jagielloński)
Komitet organizacyjny konferencji
- dr Agnieszka Konior – przewodnicząca komitetu organizacyjnego
- dr Małgorzata Ćwikła
- dr Anna Modzelewska
- dr Anna Pluszyńska
- dr Weronika Pokojska
- mgr Olga Kosińska
- mgr Agnieszka Szostak