Monitorowanie frekwencji online – dotychczasowe praktyki publicznych muzeów i trudności z tym związane
Zintensyfikowanie działań instytucji kultury w świecie wirtualnym wymusza potrzebę stawiania ponownie pytań o segmentację odbiorców, motywację i interakcję. W praktyce instytucje najczęściej monitorują frekwencję. Być może wynika to z faktu, że danych liczbowych dotyczących zwiedzających oczekuje zarówno organizator jak i instytucje sprawozdawcze. Pytanie czy instytucje kultury monitorują frekwencję w trakcie wydarzeń online, w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej, a jeśli tak to jakie dane są przy tym uwzględniane? Na podstawie przeprowadzonych wywiadów i badań ankietowych wśród pracowników publicznych muzeów omówione zostały także trudności z jakimi mierzą się instytucje w trakcie monitorowania frekwencji online. Celem spotkania było ponadto wskazanie rekomendacji w tym zakresie skierowanych zarówno do instytucji kultury, organów nadzorujących oraz sprawozdawczych.
Termin: 13 października 2022, godz. 12:00
Prowadząca: dr Anna Pluszyńska
dr Anna Pluszyńska – doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz wykładowczyni Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego; menedżerka kultury; koordynatorka dostępności i otwartości; wiceprezeska Instytutu Badań Organizacji Kultury – IBOK; sekretarz Komisji Zarządzania Kulturą i Mediami Polskiej Akademii Umiejętności. Główny obszar jej zainteresowań badawczych stanowi proces zarządzania własnością intelektualną (w szczególności prawami autorskimi w muzeach) oraz szeroko rozumiana otwartość i dostępność instytucji kultury.
Spotkanie było realizowane w ramach cyklu „Webinaria o prowadzeniu badań w sektorze kultury”
www.ibok.org.pl/projekty/szkolenia/webinaria-o-badaniach
Projekt współfinansowany ze środków miasta Krakowa