Netnografia w badaniach skuteczności komunikacji marketingowej w instytucjach kultury
Netnografia, czyli etnografia online dostarcza wielu pożytecznych technik badawczych instytucjom kultury, które chcą rozwijać swoją działalność w Internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Podczas webinaru przedstawione zostaną metody oraz narzędzia badawcze pozwalające sprawdzić skuteczność komunikacji marketingowej instytucji kultury w przestrzeni online. Poruszona zostanie także kwestia społecznościowego słuchania i przewagi tej metody nad internetowymi ankietami w badaniach rynku kultury. Poza długoterminowymi działaniami badawczymi, uczestnicy poznają także szybkie metody ewaluacji z wykorzystaniem serwisów społecznościowych pozwalające ocenić, czy dana inicjatywa lub projekt mają szansę zdobyć zainteresowanie odbiorców.
Termin: 22 listopada 2022, godz. 12:00
Prowadzący: dr Aleksandra Powierska
Aleksandra Powierska – asystent w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, pełnomocniczka dziekana WZiKS UJ ds. promocji, koordynatorka UJ ds. mediów społecznościowych, przedstawicielka UJ w grupie ds. komunikacji europejskiej sieci uniwersyteckiej The Guild, autorka wielu szkoleń z zakresu marketingu w mediach społecznościowych (m.in. cyklu Social Media MasterClass we współpracy z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości), prelegentka podczas licznych konferencji naukowych i branżowych (występowała m.in. na Uniwersytecie Oksfordzkim czy w Berlinie prowadząc warsztaty u boku specjalistów z Amnesty International i Komisji Europejskiej). W listopadzie ukaże się jej książka pt. „Polajkować TV. Telewizja i media społecznościowe”.
Spotkanie jest realizowane w ramach cyklu „Webinaria o prowadzeniu badań w sektorze kultury”
www.ibok.org.pl/projekty/szkolenia/webinaria-o-badaniach
Projekt współfinansowany ze środków miasta Krakowa