Raport #Instazabytki w przygotowaniu
Projekt badawczy „Instazabytki” realizowany jest od grudnia 2022 roku. Jego celem jest sprawdzenie, które z obiektów dziedzictwa w Polsce cieszą się największą popularnością na Instagramie. Chcemy także zbadać, czy obiekty z największą frekwencją są również najbardziej popularnymi w świecie wirtualnym.
Podstawą naszych badań jest lista atrakcji dziedzictwa (zabytków i muzeów) stworzona przez prof. Zbigniewa Kruczka na potrzeby raportu „Frekwencja w atrakcjach turystycznych w roku 2022” powstałego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na przełomie 2022 i 2023 roku dziewięcioosobowy zespół badawczy poddał analizie profile blisko 1000 obiektów dziedzictwa, biorąc pod uwagę m.in. liczbę obserwujących, obserwowanych, opublikowanych postów czy zdjęć opublikowanych z konkretnym #.
Obecnie trwa analiza danych. Wyniki zostaną opublikowane w II kwartale 2023 roku.
Koordynatorka projektu:
- dr Agnieszka Konior
Zespół badawczy:
- dr Weronika Pokojska
- Maria Konrad
- Olga Kosińska
- Klara Korejba
- Krzysztof Kula
- Maja Paszkowska
- dr Agnieszka Szostak
- dr Michał Wójciak
Więcej informacji na stronie: www.ibok.org.pl/projekty/badania/instazabytki