Webinar: GameDev a sztuka – nietypowe ścieżki artystów (cyfrowych) (20.03, 12:00)
W ramach kolejnego webinaru z cyklu „Teoretycznie praktyczne spotkania o zarządzaniu kulturą” porozmawiamy o tym jakie kompetencje przyszłości będą (i są) potrzebne, by funkcjonować na rynku sztuki. Naszą prelegentką będzie Agata Kępińska z Narodowego Centrum Kultury.
Narodowe Centrum Kultury bada styk najnowszych technologii (takich jak VR, AR, AI) ze sztuką wizualną. Nasze badania zaczęliśmy od foresightu, którego efektem było rozpisanie scenariuszy przyszłości sztuki. Jeden z nich zakłada pełną płynność twórczą, a więc zniesienie znaczącego podziału (w sztuce) na to, co fizyczne i na to, co cyfrowe. Wykorzystywanie w ramach jednej pracy zarówno „tradycyjnych”, jak i cyfrowych narzędzi według tego scenariusza będzie wkrótce mile widziane. W związku z tym postawiliśmy pytanie: jak zdobyć kompetencje potrzebne, by rzeczywiście móc funkcjonować w takim płynnym polu sztuki? Wysłuchaliśmy odpowiedzi m.in. artystów cyfrowych, którzy podążali alternatywnymi ścieżkami, aby zdobyć kompetencje pozwalają na rozwijanie nie fizycznej twórczości.
Nasi rozmówcy pracują obecnie głównie dla branży gier video i choć punkt dojścia jest podobny, każda z przeanalizowanych historii jest trochę inna. W opowieściach artystów pojawia się często element niepowodzenia, które popchnęło ich do nieoczywistej zmiany – bycie swego rodzaju gamedevowym „artystą-pionierem” niejednokrotnie zaczęło się od niepomyślności. Obecnie również ci artyści stoją przed poważnym wyzwaniem i stawiają sobie pytanie: czy zdobyte kompetencje okażą się przydatne zawodowo, kiedy AI rozwinie się jeszcze bardziej?
O wyzwaniach związanych z AI, sposobach zdobywania kompetencji cyfrowych i jakościowym badaniu zmian porozmawiamy podczas webinaru GameDev a sztuka. Po wykładzie liczę na Państwa komentarze i pytania.
Moje pytanie do Państwa brzmi: Jakiej wiedzy szukacie w sieci?
Termin: 20 marca 2024 r.
Miejsce: on-line (link wyślemy do zapisanych osób w wieczór poprzedzający webinar)
Link do formularza zapisów: https://forms.gle/mY5JQX5yKuRPAA1K9
Więcej informacji o webinarze: www.ibok.org.pl/projekty/szkolenia/teoretycznie-praktyczne-spotkania/gamedev-a-sztuka/