Nowe technologie w komunikacji Muzeum Narodowego w Warszawie: rola AI, AR, VR i multimediów

Miło nam poinformować, że Małgorzata Durmaj i Anna Grabowska realizują projekt badawczy: „Nowe technologie w komunikacji Muzeum Narodowego w Warszawie: rola AI, AR, VR i multimediów” w ramach programu mentoringowego IBOK. Na mentorkę projektu została wybrana Olga Kosińska. Wyniki badań zostaną opublikowane na stronie IBOKa.

Autorki projektu skupiają się na omówieniu wykorzystania nowych technologii w komunikacji Muzeum Narodowego w Warszawie (sposobu użytkowania, przeznaczenia, oddziaływania narzędzi oraz produktów sztucznej inteligencji [AI], wirtualnej rzeczywistości [VR] i rozszerzonej rzeczywistości [AR] w ramach treści ze strony internetowej, mediów społecznościowych, a także [opcjonalnie] udostępnianych stacjonarnie). Badanie obejmuje materiały, publikowane w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok oraz YouTube) i w witrynie instytucji (https://www.mnw.art.pl). Uwzględnione zostają kwestie dotyczące prowadzonej komunikacji online, realizowanych wystaw i wydarzeń, wprowadzanych produktów AI, VR, AR oraz multimediów.

Program Mentoringowy Instytutu Badań Organizacji Kultury – IBOK skierowany jest do studentów_ek i/lub doktorantów_ek, które_rzy mają ciekawy pomysł na badania w obszarze kultury i chcą poszerzyć swoje umiejętności badawcze pod okiem doświadczonego badacza. Program jest inicjatywą mającą na celu zachęcanie studentów i doktorantów do podejmowania własnych inicjatyw badawczych. Ma za zadanie wspieranie autorskich badań, przy jednoczesnym niesieniu pomocy w świadomym planowaniu i realizowaniu projektu badawczego.

Więcej informacji o programie mentoringowym IBOK i formularz zgłoszeń: www.ibok.org.pl/projekty/mentoring