Michał Wójciak
Projektant i teoretyk mody. Od października 2020 roku zatrudniony na stanowisku asystenta w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie w 2019 roku uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych. W latach 2015-2021 brał udział w ponad dwudziestu konferencjach naukowych w tym w dwunastej edycji prestiżowej konferencji World Media Economics and Management Conference, która w 2016 roku odbyła się na Fordham University w Nowym Jorku. Od czerwca do września 2016 roku przebywał na Islandii, gdzie realizował projekt badawczy dotyczący zarządzania kreatywnością w branży mody w ramach grantu badawczego ze środków EEA Grants. W latach 2006-2012 studiował na kierunkach: zarządzanie kulturą oraz filmoznawstwo. Jest również absolwentem Krakowskich Szkół Artystycznych oraz Zespołu Szkół Odzieżowych nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, gdzie zgłębiał tajniki projektowania mody oraz krawiectwa. W 2013 roku otrzymał nagrodę Claude’a Bonucciego za debiutancką kolekcję „Malkontent” w prestiżowym konkursie Russian Silhoutte w Moskwie, a w 2020 roku został jednym z 60 laureatów w ramach programu „Stypendia Twórcze Miasta Krakowa”.
Już niedługo w otwartym dostępie ukaże się książka Michała „Matefory mody. Zarządzanie marką autorską w kontekście przemian rynkowych – perspektywa projektantów” poświęcona polskiemu rynkowi mody.