Komunikacja marketingowa w kreowaniu wizerunku muzeów narodowych

Webinar jest skierowany do osób pracujących w instytucjach i organizacjach kultury, które dostrzegają potrzebę właściwej promocji wydarzeń kulturalnych również poprzez kreowania wizerunku instytucji kultury. Bardzo ważne w tym aspekcie wydają się implementacje właściwej strategii oraz komunikacji marketingowej.
Podczas webinaru zapoznamy się z badaniami przeprowadzonymi przez naszą gościnię w latach 2018–2020. Dotyczyły one 7 muzeów narodowych o profilu artystycznym w Polsce: Muzeum Narodowego w Gdańsku, Muzeum Narodowego w Kielcach, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Muzeum Narodowego w Szczecinie, Muzeum Narodowego w Warszawie oraz Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Wizerunek muzeów badano wśród studentów 14 uczelni odpowiednio w 7 miastach, w których znajdują się badane instytucje. Badania zostały wydane w publikacji pod tytułem „Komunikacja marketingowa w kreowaniu wizerunku instytucji kultury na podstawie muzeów narodowych” (UEP Poznań 2024).
Spotkanie dotyczyć będzie badań jakościowych (wywiadach pogłębionych z osobami odpowiedzialnymi za komunikację marketingową muzeów narodowych) oraz wynikach badań ankietowych ze studentami kierunków artystycznych i nieartystycznych.
Plan webinaru:
- Rozpoznanie najważniejszych uwarunkowań kształtowania działań z zakresu komunikacji marketingowej przez muzea narodowe o profilu artystycznym w Polsce – wnioski z wywiadów pogłębionych.
- Wizerunek muzeów narodowych wśród młodych dorosłych odbiorców studiujących na kierunkach artystycznych i nieartystycznych (zakładając, że studenci kierunków artystycznych będą bardziej zainteresowani ofertą muzeów).
Termin: 30 stycznia 2025, czwartek, godz. 10:00
Prowadząca: dr Katarzyna Śmiałowicz
Katarzyna Śmiałowicz – absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, uzyskała stopień doktora w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie pracuje w Katedrze Marketingu Produktu. Pracowała w Muzeum Pałacu w Rogalinie (oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu) oraz w ICHOT Bramie Poznania. Jest członkinią zarządu Fundacji Jak Malowana, promującej dostęp do kultury i sztuki. Koordynuje fundacyjną Galerię Jak, w której realizuje projekty finansowane przez samorząd
lokalny. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na komunikacji marketingowej instytucji kultury oraz zastosowaniu nowych technologii w instytucjach kultury.
