Teatr w erze technologii nowej generacji – wyzwania, zagrożenia i konsekwencje zarządcze

Julia Karcz-Ryndak. Teatr w erze technologii nowej generacji - wyzwania, zagrożenia i konsekwencje zarządcze

Serdecznie zapraszamy Państwa na webinar IBOK, podczas którego zajrzymy za kulisy teatrów. Zapoznamy się z wynikami dwóch edycji międzynarodowego projektu „Zarządzanie współczesnym teatrem w warunkach postępujących zmian technologicznych z uwzględnieniem perspektywy międzynarodowej” realizowanego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Podczas wystąpienia omówione zostaną wybrane wątki związane z implementacją technologii nowej generacji w teatrach, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów zarządzania teatrem. Uczestnicy dowiedzą się jak dyrektorzy teatrów postrzegają szanse i zagrożenia oraz ograniczenia związane z wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań (np. sztucznej inteligencji), poznają przykładowe zastosowania technologii nowej generacji (w tym w warunkach scenicznych) oraz wybrane implikacje zarządcze wynikające z postępu technologicznego. Poruszone zostaną również wątki technologicznego wymiaru adaptacyjności teatrów.

Webinar skierowany jest do dyrektorów teatrów, menedżerów kultury, badaczy instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji artystycznych, a także sympatyków oraz wszystkich zainteresowanych przyszłością teatrów w dobie transformacji cyfrowej.

  • Termin: 12 marca 2025 (środa), godz. 10:00
  • Miejsce: on-line (link wyślemy do zapisanych osób)
  • Prelegentka: Julia Karcz-Ryndak

Julia Karcz-Ryndak – pracuje w Katedrze Zarządzania Procesowego, Instytucie Nauk o Jakości i Zarządzania Produktem Uniwe rsytetu Ekonomicznego w Krakowie. Specjalistka w zakresie zarządzania, finansów, psychologii biznesu i psychologii osobowości. Związana z branżą informatyczną, winiarską, artystyczną i III sektorem. Członek zarządu Fundacji Vitellonis. Badaczka sektora kultury i organizacji biznesowych. Specjalizuje się w badaniach metodami jakościowymi i mieszanymi. W działalności naukowej podejmuje problematykę: systemowego ujęcia organizacji; zarządzania procesem produkcyjnym; innowacji produktowych; technologii nowej generacji; gier organizacyjnych; strategii przedsiębiorstw; ekonomicznych i finansowych uwarunkowań działalności przedsiębiorstw; przywództwa; psychologicznych i etycznych aspektów funkcjonowania człowieka w organizacji. W ostatnich latach rozwija problematykę zarządzania w kulturze, w szczególności zarządzania teatrem. Organizuje coroczne panele eksperckie „Zarządzanie współczesnym teatrem” w ramach Międzynarodowej Konferencji Naukowej CMQ. Współpracuje z krajowymi i zagranicznymi organizacjami i ośrodkami badawczymi (m.in. we Włoszech, Chorwacji, Holandii, Słowacji, Portugalii, Urugwaju, Czechach i USA). Kierownik dwóch edycji projektu badawczego „Zarządzanie współczesnym teatrem w warunkach postępujących zmian technologicznych z uwzględnieniem perspektywy międzynarodowej”, a także kierownik/członek zespołów wykonawczych innych projektów badawczych oraz grantów, również zagranicznych (m.in. w kooperacji z J. J. Strossmayer University of Osijek, Croatia). Członkini zespołów eksperckich ds. implementacji sztucznej inteligencji w procesach biznesowych. Specjalizuje się w modelach AI wykorzystujących dane behawioralne.