Uważność na odbiorcę, jego potrzeby i doświadczenia – metodyki klientocentryczne w sektorze kultury

Instytut Badań Organizacji Kultury – IBOK wraz z Łukaszem Maźnicą z Warsztatu Innowacji Społecznych zaprasza na godzinę rozważań na temat możliwości zastosowania metodyk klientocentycznych (takich jak np. design thinking) w sektorze kultury. Podczas webinarium nie tylko dowiesz się na czym polegają takie metodyki, ale posłuchasz też o konkretnych przykładach wdrażania ich w instytucjach kultury (zarówno tych dużych, jak Muzeum Narodowe w Krakowie, jak i tych małych, czy wręcz malutkich, gminnych centrach kultury). Nie zabraknie prezentacji wyników badań dotyczących praktyk projektowania oferty w instytucjach kultury. Dowiesz się z nich jakie są wyzwania i bariery na drodze do włączania odbiorców w proces kreowania oferty w kulturze. I w końcu, będziemy też rozmawiać o tym, jak być uważnym na publiczność i co to właściwie znaczy. Zapraszamy nie tylko osoby zajmujące się w instytucjach kontaktem z odbiorcami i/lub kreowaniem oferty programowej bądź komunikacji marketingowej, lecz także wszystkich zainteresowanych rozwojem ukierunkowanym na projektowanie zgodne z potrzebami odbiorców.
Termin: 20 lutego 2025, czwartek, godz. 10:00
Miejsce: on-line (link prześlemy do zapisanych osób w wieczór poprzedzający webinar)
Prowadzący: Łukasz Maźnica
Link do formularza zapisów: https://shorturl.at/oH0yy

Łukasz Maźnica – ekonomista (ale z ludzką twarzą) specjalizujący się w ekonomii kultury, trener i facylitator procesów kreatywnych, badacz dobrze czujący się badaniach potrzeb, badaniach doświadczeń klientów i badaniach ewaluacyjnych. Od ponad 10 lat rozwija Fundację Warsztat Innowacji Społecznych. Jest także partnerem w agencji hearts & heads, wspierającej organizacje w docieraniu do głosu klienta i zamienianiu insightów z badań na inspirujące pomysły. Jako mentor i doradca współpracuje z firmami, administracją publiczną, organizacjami pozarządowymi – a w szczególności z instytucjami kultury. Jako wykładowca współpracuje z AGH w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z Design Thinking. Szkolił i prowadził procesy design thinking m.in. dla: Narodowego Centrum Kultury, Wrocławskiego Instytutu Kultury, Małopolskiego Instytutu Kultury, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum MOCAK, ABB, Hitachi Energy, Martes Sport, Festiwalu Kultury Żydowskiej w Krakowie, czy Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko. Jest jednym ze współautorów pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego z zakresu ekonomii kultury („Kultura i rozwój”, wydawnictwo Narodowego Centrum Kultury). Jest także autorem i koordynatorem merytorycznym projektu kulturlab.org, w ramach którego powstały m.in. materiały edukacyjne dotyczące badania i włączania odbiorców w proces projektowania oferty w sektorze kultury (lekcje video, blog).