Zarządzanie czasem w muzeach: teoria, refleksja i praktyka
Webinarium będzie okazją do dyskusji o tym, jak definiowany jest czas w praktyce zarządzania oraz jak czas kształtuje naszą relację z dziedzictwem kulturowym.
Dzięki badaniom i refleksjom naszej prelegentki usłyszymy, jak muzea kształtują nasze postrzeganie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, a także o praktykach kuratorskich, które wpisują się w różne koncepcje temporalności. W prezentacji uwzględnione zostaną wyniki własnych badań, które eksplorują, w jaki sposób muzea reinterpretują czas w kontekście współczesnych wyzwań, takich jak globalizacja, zmiany społeczne czy rozwój technologiczny. Będziemy mówić o tym, jak narracje czasowe wpływają na odbiorców oraz jakie wyzwania wiążą się z prezentacją wielowarstwowej historii w przestrzeni muzealnej. Szczególną uwagę poświęcimy również praktykom skutecznego zarządzania w kontekście muzeów i ich funkcjonowania.
O efektach i wynikach badań porozmawiamy podczas spotkania. Podczas webinarium zostaną bowiem przedstawione kluczowe zagadnienia z książki „Czas i muzeum: zarządzanie, refleksja i praktyka” (Instytut Spraw Publicznych UJ Kraków, 2024), która jest analizą relacji między czasem a muzeami jako instytucjami kultury.
Termin: 23 stycznia 2025, czwartek, godz. 10:00
Miejsce: on-line (link prześlemy do zapisanych osób w wieczór poprzedzający webinar)
Prowadząca: dr Bogna Halska-Pionka
Link do formularza zapisów: https://forms.gle/Z4DT2uXsDRtB9Pth8
Bogna Halska-Pionka – doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Asystentka w Zakładzie Przywództwa i Zarządzania w Edukacji w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kierowniczka i członkini polskich oraz międzynarodowych zespołów badawczych, realizujących projekty związane z przywództwem w organizacjach, rezyliencją organizacyjną oraz zarządzania czasem.
Członkini stowarzyszenia naukowego Instytut Badań Organizacji Kultury – IBOK. Autorka oferty szkoleniowej Instytutu Badań Organizacji Kultury – IBOK dla instytucji kultury. Prowadzi szkolenia z zakresu: zarządzania różnorodnością, przywództwa w organizacjach oraz gospodarowania czasowością. Mentorka w programach rozwojowych studentów_ek i doktorantów_ek m.in. w Collegium Invisibile. Koordynatorka ogólnopolskiego „Programu Mentoringowego”. Doświadczenie z zakresu opracowywania strategii równego traktowania, przeciwdziałania dyskryminacji, budowania postaw obywatelskich oraz wspierania procesów inkluzji zdobywała zasiadając w krakowskiej Radzie ds. Równego Traktowania od 2021 roku.
Jej zainteresowania badawcze oscylują wokół problematyki metodologii badań w naukach społecznych, zarządzania czasem, zarządzania różnorodnością, procesów inkluzji oraz przywództwa edukacyjnego. Poprzez badanie przestrzeni organizacji kultury stara się zdiagnozować skuteczne techniki, metody i narzędzia z zakresu gospodarowania czasem.